סייבר מאנדיי – Cyber Monday

סייבר מאנדיי – Cyber Monday

 

מה זה סייבר מאנדיי ?

יום שני המקוון (Cyber Monday) הוא המונח השיווקי שמתאר את יום שני שבא מייד לאחר יום שישי השחור (בלאק פריידי – Black Friday) שנוצר על ידי חברות שיווק כדי לשכנע אנשים לקנות באינטרנט.
סייבר מאנדיי נולד ב-2005, אז לרוב האמריקאים לא היתה גישה לאינטרנט מהיר ולרבים מהם לא היתה בכלל גישה לחיבור אינטרנט יציב. לא היו אז טבלטים וסמארטפונים, לכן ההכרזה על יום שני שאחרי חג ההודיה – כחג קניות אינטרנטי בשם סייבר מאנדיי לא היתה מיועדת לציבור הרחב.

  מבצעי סייבר מאנדי בגירבסט
לחצו על הבאנר למבצעי סייבר מאנדי באתר גירבסט

איפה קונים?

אם לא שבעתם מקניות, אם אתם מוכנים לעמוד בתוספת הכספים שדורשת רשות המסים הישראלית (בארה"ב במילא יותר זול מאשר בארץ, ועם המבצעים – אפילו עוד יותר זול) ואם אתם מוכנים נפשית לקנות בעיקר באמצעות כתובת אמריקנית שיספקו לכם אתרים כמו BUY2USA, תוכלו גם השבוע להרגיש אמריקה ולהמשיך ולקנות ולקנות דרך האינטרנט. איפה קונים? קודם כל מומלץ לבדוק את אתרי המבצעים.

בידקו את המבצעים באתר CyberMonday.com. יש שם מעל 700 רשתות קמעונאיות. בין היתר: אפל, נורדסטרום והום דיפו והמבצעים והקופונים שם מתעדכנים כל העת. אתר נוסף שנותן תמונה כוללת על רוח המבצעים בחג הזה, הוא Fatwallet.com – המאפשר לחפש לפי מוצר או קמעונאי וכן מאפשר לערוך השוואת מחירים, אך הוא לא תמיד רלוונטי לישראלים.

האתר FreeShipping.org יכול להוות השראה לחיפושי מבצעים, משום שהוא מציג בפניכם מגוון גדול של אתרי קמעונאות. האתר מציע מבצעים ובעיקר קופונים עם משלוחים חינם בתוך ארה"ב וכאלה שמכריזים על זמני משלוח קצרים. אי גביית דמי משלוח בתוך ארה"ב תוריד לכם את מחיר ההובלה שגובות חברות ישראליות שמתמחות בשילוח לכתובות בארה"ב ומשם לארץ.

ואגב משלוחים, שימו לב שבאתרים מסוימים שעורכים משלוחים לישראל, כמו אמריקן איגל, מזהים את האיי.פי שלכם כישראלי. עקב כך אתם אמנם זוכים להנחת סייבר מאנדיי: סוודר שעלה 183 שקל יעלה לכם 110 שקל, אבל המשלוח כבר לא חינם, מה שמזניק את המחיר ל-285 שקל. לכן באתר כזה מומלץ לקנות בשימוש באי.פי ישראלי.

 

אפליקציות לקניות

אם כבר קונים באינטרנט – אפשר להיעזר באפליקציות. למשל retailmenot שמאתרת מבצעים טובים ב-eBay, (עד 70% הנחה) ו-H&M (עד 40%) ואפילו בסטארבקס (לא בשבילכם, בכל זאת יש גבול למה שאפשר לקנות מעבר לים באמצעות האינטרנט. בינתיים). אפליקציות נוספות אפשר למצוא בכתבה הזאת.

איך יודעים שהדילים אמיתיים?

לעיתים קרובות, הקמעונאים טוענים שהדילים הם "לשבוע הזה בלבד" ואם לא תקנו תפסידו את מבצע חייכם. אל תתפתו בקלות. עירכו השוואה לפני הקנייה. מומלץ להכין רשימה של מוצרים שאתם רוצים לקנות ולברר את המחירים שלהם בטרם זכו להנחה. למחיר האמיתי יהיו עקבות ברשת וכך תוכלו לדעת אם ההנחה משמעותית.

היזהרו מהפצת וירוסים שנפוצות ביום הזה: אל תתפתו להצעות באימייל, היכנסו רק לאתרים מוכרים, השתמשו באשראי באתרים מאובטחים (חפשו סימני בטיחות באתר) ושלמו באמצעים כמו פייפאל. אל תתפתו למודעות פופ אפ ואל תקנו במחשבים ציבוריים או ברשת אלחוטית ציבורית. עשו לייק לעמודים של רשתות שמעניינות אתכם בפייסבוק, כדי לקבל עדכונים מיידיים על מבצעים ביום הזה – שכן המוצרים אוזלים מהר – אבל ודאו שאלה העמודים הרשמיים של הרשתות. כמו כן קחו בחשבון שהמוצרים שהרשתות ממליצות עליהם, הם לא בהכרח המוצרים המומלצים ביותר לקנייה.

אולי יעניין אותך :
8 טיפים לפרטיות ברשת שאתם חייבים לדעת

חמישה טיפים – כך תזהו ותימנעו מהודעות פישינג

על שופינג – משלמים לפעמים במסים

ולסיום, נקודה כואבת: מסים. על רכישות ששויין מתחת ל-75 דולר לא תשלמו שום מס – כשהמחיר הזה אמור לגלם בתוכו גם את עלות המשלוח. על רכישות ששויין נע בין 75 ל-325 דולר -תתבקשו לשלם מע"מ: הכפילו את עלות המוצר ב-1.18 וגלו כמה תשלמו. כשמדובר במוצרים ששויים גבוה מ-325 דולר, תשלמו לעיתים מע"מ, מכס ומס קנייה למעט מוצרים מסוימים: על צעצועים למשל – אין מכס.

כדי שלא תהיו מופתעים כשתתבקשו לשלם מע"מ, מכס, או מס קנייה, בדקו באתר רשות המסים את פירוט המסים הנדרשים עבור כל רכישה, ובייחוד עבור הרכישה אותה אתם מעוניינים לבצע (כולל עבור עלות המשלוח).

אם הזמנתם מאתר אינטרנט שעורך משלוחים לארץ – תוכלו לשלוח את החבילה באמצעות חברות השילוח השונות (דואר ישראל, UPS, DHL ופדאקס). מוצרים ששוויים עד 1,000 דולר משוחררים בהליך קולקטיבי, למעט מוצרים ששחרורם דורש אישור של משרד הבריאות, או משרד החקלאות.

לדואר ישראל כמו גם לכל חברות השילוח תתבקשו לשלם אגרות, דמי הקצאת אשראי (רק בדואר ישראל) ודמי עמילות/שחרור ממכס. כל זה יכול להוסיף לעלות המוצר 200-60 שקל. עבור פריטים שמשקלם נמוך מ-2 ק"ג או לספרים שמשקלם נמוך מ-5 ק"ג מאתרים שמשלחים לישראל – השתמשו בשירות הצרורות של דואר ישראל שלא כולל מיני תשלומים נוספים. חבילות ששוויין גבוה מאלף שקל או חבילות שעוכבו במכס, יידרשו באגרות שונות שיוסיפו לעלות המוצר כ-400-200 שקל.

לא רוצים להסתבך בחישובים שמרחיקים אתכם מקנייה? בכל אתרי חברות השילוח וכן באתרים ששולחים חבילות עבורכם מאתרים שאינם משלחים לישראל כמו מאסטופ, או מאסטופ – יש מחשבונים שמחשבים את עלות שילוח המוצר ארצה.

 

מתי יוצא סייבר מאנדיי ( Cyber Monday ) בשנים הקרובות?

1 בדצמבר 2014 Cyber Monday
30 בנובמבר 2015 Cyber Monday
28 בנובמבר 2016 Cyber Monday
27 בנובמבר 2017 Cyber Monday
26 בנובמבר 2018 Cyber Monday
2 בדצמבר 2019 Cyber Monday
30 בנובמבר 2020 Cyber Monday

 

*קרדיט Ynet על התוכן.

אולי יעניין אתכם

תגובות סגורות.


חשוב לדעת: המבצעים אשר מפורסמים באתר מוגבלים בזמן ובמלאי. במידה וקיבלתם מחיר שונה ממה שנכתב, אתם מוזמנים להשאיר תגובה לפוסט ואנו נעדכן לגבי חידוש המבצע.
המרת המחיר מדולרים לשקלים מחושבת לפי שער יציג נכון למועד כתיבת הפוסט.