הדור הבא של הקניות באינטרנט

שופינג מכל מקום: הדור הבא של הקניות באינטרנט כבר כאן

להזמין פיצה דרך ציוץ בטוויטר או ע"י פקודות קוליות מהאקס בוקס, לקנות ספה מסרטון ביו-טיוב או לרכוש שעון מהפיד של פייסבוק – כך מנסות ענקיות האינטרנט להביא את המסחר המקוון למקומות שבהם נמצאים הגולשים

אחרי עשור שבמהלכו עולם המסחר המקוון עבר תהליכי התבגרות מתקדמים, נראה כי השנה החולפת מציגה מודל בשל יותר, שמוכן להרחיב אופקים. בישראל ובעולם החששות של הצרכנים התפוגגו, מחסומים פסיכולוגיים הוסרו, ושוק המסחר המקוון גילה שהגיע הזמן לשחק על כל המגרש ולשנות את הכללים.

אם פעם כדי לקנות באינטרנט היית צריך לפגוש את הקמעונאי באתר שלו או באתר אגרגציה כמו eBay – הרי היום חברות הטכנולוגיה, ובראשן פייסבוק, טוויטר, גוגל ואמזון, נכנסות חזק למסחר המקוון, כדי לשחק תפקיד מרכזי בתור החלוצים שיפרצו את הדרך למה שאפשר לכנות "שופינג מכל מקום" (Commerce Anywhere). בסביבה החדשה שהן מייצרות, הגולשים יערכו קניות מתוך הפיד בפייסבוק, מציוצים בטוויטר, מתוך סרטון ביו-טיוב ואפילו בזמן משחק מותח באקס בוקס.

הרעיון, שגוגל היא כנראה האחרונה בינתיים לאמץ אותו לחיקה, הוא לשבור את המוסכמות הקיימות, ולא לדאוג לפרדיגמות מקובעות של אתרי מסחר. כך, נפוצו השמועות כי גוגל עשויה לשלב כפתור קנייה ישירה (Buy) בתוך תוצאות החיפוש הממומנות שלה. הליך הרכישה יתנהל ככל הנראה בחלון נוסף שייפתח, וגוגל תהיה אחראית ללוות את הגולש עד לבחירת דגם המוצר, אופן המשלוח, התשלום ואישור הקנייה.

גוגל עדיין לא אישרה כי אלה אכן כוונותיה, אך הודיעה באופן רשמי על כוונה לשלב בתוך סרטונים בחברה-הבת שלה, יו-טיוב, כפתור מיוחד לקנייה – Click to Shop. הרעיון הוא אמנם לא לייצר ערוץ מכירה ישיר, שבו משלימים את העסקה בתוך יו-טיוב, אלא שמי שילחץ על הכפתור יועבר לאתר המפרסם כדי לקבל מידע נוסף, וכמובן – להשלים את העסקה.

לדברי ליין שייקלטון, מנהל מוצר בכיר ביו-טיוב, מדובר בקיצור הליך הקנייה. "אחד הדברים שראינו הוא שיש עלייה של 13% בכמות החיפושים אחר מוצר מסוים, לאחר שנחשפו אליו בפרסומת ביו-טיוב. לכן, במהלך הזה אנחנו מקטינים את משך הזמן שהתהליך אורך", הסביר שייקלטון.

ביו-טיוב טוענים כי באתר הווידיאו יש מעל מיליון ערוצים שמתעסקים בסקירות מוצרים, וכי כמות הצפיות מזנקת ב-50% מדי שנה. מסיבה זו, הפיצ'ר החדש שיקדם מכירת מוצרים הוא מתבקש, ודאי כאשר הפרסומות הללו מופיעות על גבי סרטונים של סקירת מוצרים.

סרידהאר ראמאסוואמי, סגן נשיא בכיר לפרסום ומסחר בגוגל, הסביר את המהלך דרך עולם התוכן של ילדיו: "במשך זמן רב הייתי מחפש בקטלוגים, כדי להבין מה אני רוצה לקנות. אבל רוב הסיכויים שהילדים שלי יחפשו סרטוני וידיאו שקשורים למוצרים האלה".

לכתבה המלאה לחצו כאן

אולי יעניין אתכם

תגובות סגורות.


חשוב לדעת: המבצעים אשר מפורסמים באתר מוגבלים בזמן ובמלאי. במידה וקיבלתם מחיר שונה ממה שנכתב, אתם מוזמנים להשאיר תגובה לפוסט ואנו נעדכן לגבי חידוש המבצע.
המרת המחיר מדולרים לשקלים מחושבת לפי שער יציג נכון למועד כתיבת הפוסט.